Crearea jocurilor
Pentru a creea un joc poți opta pentru cea mai ușoară metoda : jocul de browser. Il poți salva apoi în format de aplicație pt dispozitive mobile sau în clasicul .exe .
Sunt populare Construct 2 și diverse site-uri online unde nu e necesar să știi programare .
Totuși , cunoștințele de programare apar în anumite situații .
Concret Construct 2 se descarcă de pe scirra.com.
Online in contul tau e și mai ușor .
Nu mai e necesara vreo instalare vezi gamefroot.com sau sploder.com sau flowlab.io.
Câteva noțiuni sunt necesare :
I.Notiuni de HTML si Javascript
Instructiuni HTML uzuale
Sa incepem cu o pagina care genereaza toate perechiile ordonate de multimi :
<html>
<head>
<title>
prod cartezian de multimi
</title>
</head>
<body>
<script language="javascript" >
var i,j;
B = new Array()
A = new Array()
n =
eval(window.prompt("Dati nr de elemente ale lui A ","0"));
m =
eval(window.prompt("Dati nr de elemente ale lui B ","0"));
for(i=1;i<=n;i++)
A[i]=eval(window.prompt("dati elementul lui
A","0"));
for(i=1;i<=m;i++)
B[i]=eval(window.prompt("dati elementul lui
B","0"));
for(i=1;i<=n;i++) for(j=1;j<=m;j++)
document.writeln("(",A[i],B[j],")<br>")
</script>
<blink> sf generarii </blink>
<body bgcolor=RED>
</body>
</html>
- <br> pt rand nou
- <hr> pt rigla orizontala
- <marquee> pt text care defileaza pe ecran
- <head> pt inceputul paginii
- <body> pt zona de instructiuni a paginii
- <form > pt formular
- <input type="button" sau type="text" sau type="radio" etc pt elemente ale formularului .
- La adresa Lectii javascript vom gasi mai multe exemple care se vor transcrie in Notepad si apoi in browser se pot încărca pentru verificare .
Fisier --> salvare ca-->Toate fisierele -->"nume.html".
Observatii : unele instructiuni folosesc clasa window si de aceea vom scrie window.prompt nu doar prompt .
EXEMPLU
II. Să începem cu Construct 2. Se descarcă de pe scirra.com ,se face un shortcut în Start.
În meniul File cu opțiunea Open găsim proiecte șablon .
Și acum primul tău joc de browser
File-->NEW
ai mai jos un proiect studiat de curând (să reţinem că nu este postat si este posibil sa nu functioneze fără un web-server)
Proiect
III.Elemente SVG
SVG- inseamna grafică vectorială , e util să căutăm ceva despre limbajul SMIL care stă la baza acestui mod de a crea animaţii.
EXEMPLU de animatii cu SVG
Exista informatii pe w3.org , e un standard util in crearea de jocuri si aplicatii :
Grafica vectorială necesită pentru stabilirea vectorului de coordonate ale unui contur cunoștințe minime de operare cu GIMP ( prin clicuri succesive cu mouse-ul pe perimetrul pe care îl delimităm creăm vectorul - ex conturul unei zone geografice )
TEMĂ cu SMIL (SVG) : Se cere să animați un grup de planete ce au un soare în centru
CODUL : vezi -->CODUL PT PLANETE
In HTML5 o secventa audio sau video se poate insera cu marcajele audio sau video :
| |
<src=""> | |
</audio>
Aceste resurse sunt adesea necesare in jocuri. IV. GAMEDEV - platformă pt dezvoltatorii de jocuri HTML5 sau in formatul clasic .exe . -permite adăugarea de scene , evenimente , actiuni , obiecte . EXEMPLU | |